Interviu exclusiv cu motociclistul Cătălin Cazacu despre sezonul încheiat, așteptările pentru anul viitor și costurile sportului cu motor

Cătălin Cazacu este unul dintre cei mai buni motocicliști români.

Anul acesta a câștigat Cupa României – MotoRC, a devenit vicecampion național și a ocupat locul al patrulea în Campionatul Est-European.

Cătălin Cazacu concurează pentru SCM Timișoara și a dus în acest sezon o luptă acerbă cu arădeanul Robert Mureșan, într-un duel al vestului spectaculos.

Am stat de vorbă cu motociclistul despre sezonul 2017, cum vede anul 2018 în sportul pe care âl practică și cum întrevede dezvoltarea motociclismului în România.


Ziarul de Sport: Cum a fost acest sezon petru tine ?

Cătălin Cazacu: A fost un sezon interesant, mai ales că m-a găsit la o nouă echipă, SCM Timișoara. Am lucrat mai mult la noua motocicletă. A fost un sezon greu. Am îmbunătățit timpii și rezultatele și am căutat să avem un material de concurs cât mai bun. Am avut multe provocări, mai ales după ce sezonul trecut m-am confruntat cu un accident urât în Grecia și a trebuit să o luăm de la capăt. Dar rezultatele din acest an au fost bune.

Ziarul de Sport: Cum ai caracteriza fenomenul motociclismului în România ?

Cătălin Cazacu: Este în creștere. Sunt piloți tot mai mulți, sponsorii sunt mai interesați să ni se alăture. În plus, apariția circuitului de la Adâncata a ajutat mult acest fenomen. Motorsportul este în creștere. La anul se va mai construi un circuit și ar trebui ca lucrurile să se dezvolte și mai mult. Problema este la nivel legislativ. Nu e atractiv pentru eventualii parteneri, astfel că banii nu sunt mulți, dar fenomenul crește.

Ziarul de Sport: Și cum te descurci în aceste condiții ?

Cătălin Cazacu: Eu pot să spun că sunt privilegiat. Sunt profesionist, sunt plătit pentru jobul de motociclist. Este meseria mea full-time și încerc să o fac cât mai bine.

Ziarul de Sport: Cum stăm comparativ cu alte țări ca nivel al motociclismului ?

Cătălin Cazacu: Nu stăm extraordinar. Suntem cam ultimii din Uniunea Europeană. Chiar și Bulgaria este peste noi. Au mai mulți bani, mai mulți sponsori, deși îți spuneam mai devreme că și motociclismul românesc e în creștere. Ungaria este deja foarte departe în fața noastră, dar sper că în anii următori acest decalaj se va reduce.

Ziarul de Sport: Cam care este bugetul de care ai nevoie pentru un sezon competițional ?

Cătălin Cazacu: Pentru a avea un sezon liniștit din punct de vedere financiar ai nevoie de un buget de aproximativ 60 000 de euro. Cam acesta este bugetul minim în care se presupune că nu ai parte de evenimente majore, cum ar fi distrugerea motocicletei.

Ziarul de Sport: Ai amintit că faci parte dintr-o nouă echipă. Cât de mare este aceasta ?

Cătălin Cazacu: Cred că suntem cea mai complexă echipă din Campionatul Național. Eu sunt ajutat de cei de la BMW pentru că sunt pilot oficial BMW. Sunt imaginea lor în România. Am o motocicletă BMW S1000RR. Nu avem un buget stufos, dar nu e un lucru rău pentru că ne pune mintea la treabă. Facem tot felul de diagnoze. Sunt oameni specializați pe anumite segmente care mă ajută. E o colaborare frumoasă.

Ziarul de Sport: Cum vă cuantificați munca ?

Cătălin Cazacu: E clar rezultatele din cursă sunt importante, dar dincolo de ele sunt foarte relevante și lucrurile de până în cursă, munca pe care o facem până la momentul startului, evoluția motocicletei.

Ziarul de Sport: Ce îți propui în 2018 ?

Cătălin Cazacu: Văd anul 2018 cu titlul național și cu un loc pe podium la nivel european. Aceste rezultate ar fi ceva firesc în evoluția normală, după munca din acest an.

Ziarul de Sport: Sezonul 2017 a echivalat cu duelul tău cu Robert Mureșan. Anul viitor vă simțiți amenințați de altcineva din noua generație ?

Cătălin Cazacu: E greu de prezis. Numărul piloților crește. Sunt și piloți tineri, dar e greu de făcut surprize. Sesizez că piloții tineri nu au însă răbdare. Vor să bată tot repede. Noi avem peste 15 ani de experiență.

Ziarul de Sport: Tu când te-ai apucat de acest sport?

Cătălin Cazacu: Eu am început de la 7 ani. Am debutat la un club de stat, cum erau multe la acea vreme. Am început pe o mobră, pentru că așa era la vremea respectivă. Erau niște cluburi utile și importante.

Ziarul de Sport: Cum te pregătește pentru un sezon de concurs ?

Cătălin Cazacu: Înainte de startul sezonului avem sesiuni de teste, dar totul depinde de buget. Acestea au loc de obicei în Spania. Însă dincolo de asta, pentru un pilot este esențială pregătirea fizică. Mă antrenez cinci zile pe săptămână, iar elementul cardio este prioritar. 

 

Dacă vă plac articolele noastre, vă invităm să ne dați un LIKE pe facebook sau să ne urmăriți și pe twitter. Vă mulțumim !

Poate te interesează şi:

Autor: Nicolas Grama / 13 Ian. 2018

Formula E: Felix Rosenqvist a câștigat etapa de la Marrakech

 Felix Rosenqvist (Mahindra Racing) s-a impus în a treia rundă a sezonului din Formula E, după o cursă palpitantă.

Autor: Nicolas Grama / 10 Ian. 2018

Raliul Dakar: Românul Gyenes rămâne în top 30. Loeb și Villas-Boas au abandonat

 Raliul Dakar continuă să furnizeze surprize atât la clasa moto, cât și la cea auto.

Autor: Nicolas Grama / 10 Ian. 2018

Sweet home Alabama: Toyota și Mazda vor construi o fabrică în SUA

 Cei doi constructori își încheagă colaborarea inițiată în vara anului trecut când cele două companii au semnat un parteneriat pentru dezvoltarea mai multor proiecte comune.

Ştiri recente:

Autor: Daniel Samoilă / 17 Ian. 2018

Kostyuk vs Svitolina, duelul noilor staruri din Ucraina în tenis

Ucraina pare să aibă o generație înfloritoare de jucătoare de tenis. Cel mai recent caz este al Martei Kostyuk, sportiva în vârstă de doar 15 ani care reușește să ajungă în turul trei la Australian Open.

Autor: Daniel Samoilă / 17 Ian. 2018

Liga Florilor: HC Zalău se impune la Galați în etapa a 12-a

 În penultimul meci al etapei a 12-a din Liga Florilor, HC Zalău, participantă în grupele Cupei EHF, s-a deplasat pe terenul formației Danubius Galați.

Autor: Daniel Samoilă / 17 Ian. 2018

Coreea de Sud și Coreea de Nord vor concura la Jocurile Olimpice sub același steag

 Atât Coreea de Sud, gazda competiției, cât și Coreea de Nord vor participa sub același steag la competiția ce va debuta pe 9 februarie.