30 de secunde de publicitate de Super Bowl costă 3,8 milioane de dolari

Autor: Maria Sorescu

Americanii se pregătesc să vadă duminică cea mai scumpă publicitate, întreruptă la intervale regulate de un meci de fotbal american. Pentru unii acest meci al Super Bowl dintre 49ers din San Francisco şi Baltimore Ravens va fi evenimentul serii, ultima întâlnire a unui sezon excelent.

30 de firme au cumpărat publicitate de câte 3,8 milioane de euro la Super Bowl. Unele au dezvăluit deja pe reclamele pe Youtube, altele au pus pe net doar un anunţ, dar majoritatea aşteaptă lovitura de începere a meciului pentru a le difuza. În cele din urmă, toate contează pe reţelele de socializare pentru a face să crească impactul spoturilor lor.

"Obiectivul nostru este, bineînţeles, ca un maximum de persoane să vadă aceste reclame, dar se doreşte, de asemenea, ca acestea să devină după aceea subiect de conversaţie", explică Matt Miller, de la Asociaţia producătorilor de publicitate independenţi.

Două firme au ieşit din rând de pe acum, dezvăluindu-şi spoturile în avans, Mercedes şi Volkswagen, 2 dintre cei 9 constructori de automobile (un record) care profită de Super Bowl pentru a-şi face cunoscute ultimele creaţii. Marca cu steluţă a pus în prim-plan manechinul Kate Upton, celebră în SUA pentru că a ajuns pe coperta numărului special pentru costume de baie a revistei Sports Illustrated, aici pentru a vinde meritele noii Mercedes CLA. Această veche reţetă, un pic sexistă, potrivit unora, a determinat de pe acum 5,5 milioane de persoane să vadă spotul pe Youtube.

"Oamenii vor să vadă aceste reclame, sunt produse frumoase", adaugă Claudine Cheever, de la agenţia Saatchi and Saatchi, care a creat două reclame pentru Super Bowl.

În ce o priveşte, Volkswagen a fost ţinta criticilor şi acuzaţiilor de rasism, pentru spotul său care se referă la Jimmy Cliff, dar mai mulţi jamaicani au dat asigurări că îl adoră, pe pagina Facebook a constructorului: "Îl ador, este haios, deloc rasist. Sunt jamaican şi sunt mândru", a scris un amator. În fapt, au sărit cu acuzaţia tipi lipsiţi de umor, pentru că Jimmy Cliff, alb, laudă maşina cu un accent jamaican evident.

Potrivit ziarului USA Today, care ţine un "clasament al reclamelor", spoturile producătorului de bere Budweister s-au clasat de 11 ori drept cea mai bună publicitae la Super Bowl, în 25 de astfel de ierarhii.

În ce priveşte firmele producătoare de noi tehnologi, Apple nu va difuza spot anul acesta, dar rivalii lui în creaţia de smartfonuri Samsung şi Blackberry profită de breşă. De asemenea, războiul răcoritoarelor va fi în toi: Coca-Cola şi Pepsinu numai că vor difuza spoturi, dar Pepsi sponsorizează şi impresionantul spectacol de la pauză, în cursul căruia Beyonce va cânta anul acesta. Vor fi prezenţi, de asemenea, rapper-ul sud-coreean Psy şi Gangnam Style-ul său.

Şi totuşi, în general, investiţiile pentru cumpărarea de spoturi în cadrul Super Bowl rămân rentabile: a plăti aproape 4 milioane de dolari pentru o reclamă de 30 de secunde "este un investiţie excelentă" pentru o firmă, subliniază Tom Siebert, de la societatea de marketing Digitaria.  

Poate te interesează şi:

Autor: Nicolae Comanescu / 21 Feb. 2024

Skills4Coach, un proiect european care își propune să dezvolte abilitățile antrenorilor, va fi implementat și în România prin UNEFS

 Mai multe instituții academice, printre care și Universitatea Națională de educație Fizică și Sport din București (UNEFS), au colaborat în ultimii ani într-un proiect european pentru a dezvolta abilitățile antrenorilor. 

Autor: Nicolae Comănescu / 04 Dec. 2023

Drepturile de televizare ale Premier League, vândute pentru o sumă record

 Premier League a încheiat un nou contract record cu Sky și TNT.

Autor: Nicolae Comănescu / 09 Oct. 2023

Cartea "Forţa femeilor în sport", un volum care poate inspira tinerele generații

 Muzeul Sportului din Capitală a găzduit lansarea volumului "Forţa femeilor în sport".

Ştiri recente:

Autor: Pompiliu Constantin / 28 Apr. 2024

Opinie / FCSB, campioana României, prin consecvență și forța grupului

 FCSB s-a impus în acest sezon nu neapărat pentru că a avut individualități superioare celorlalți

Autor: Nicolae Comănescu / 27 Apr. 2024

Floretista Mălina Călugăreanu s-a calificat la Jocurile Olimpice

 Mălina Călugăreanu a reușit să se califice pentru Jocurile Olimpice de la Paris.

Autor: Nicolae Comănescu / 27 Apr. 2024

Lăcrămioara Perijoc și Claudia Nechita, medaliatele României la Europenele de Box

 Doar două medalii a obținut delegația României la Campionatele Europene de Box. Fetele au fost cele care au urcat pe podium.