Cum să eviți accidentările la sala de forță / fitness. 5 sfaturi esențiale

Autor: Maria Sorescu

Sălile de fitness și de culturism atrag toate categoriile de persoane, de la cunoscători în ale sportului la începători în domeniu. Niciunul dintre aceștia nu trebuie să neglijeze câteva reguli esențiale pentru a evita accidentările și a permite corpului să răspundă la parametri normali.

Orice antrenor responsabil își sfătuiește elevii să ia seama de următoarele reguli pentru a se feri de probleme:

1. Încălzirea este crucială.

Orice medic sportiv începe cu acest sfat. Pentru fiecare exercițiu fizic e nevoie de încăzire pentru a aduce corpull în stadiul de efort. În plus, se știe că un mușchi încalzit este mai puternic si mai flexibil decat unul neîncalzit. Încălzirea trebuie să fie graduală, în funcție de exercițiile practicate.

2. Atenție la execuția corectă a exercitiului

Niciun exercițiu nu este prea ușor, spun antrenorii. Asta pentru că dacă vrei să scoți maximum dintr-un exercițiu trebuie să-l execuți corect. Mulți dintre cei care vin la sală sunt superficiali în practicarea exercițiilor, iar pe lângă faptul că rezultatele nu se văd, în timp, acest lucru poate dăuna. E nevoie de răbdare și atenție.

3. Concentrează-te !

Spuneam că atenția este foarte importantă în realizarea exercițiului, însă în timpul antrenamentului ai nevoie de o concentrare permanentă. Mai ales că utilizezi greutăți sau ești în preajma unor persoane care par neatente. Orice moment de neglijență poate duce la accidentări cu urmari grave. Conexiunea minte—mușchi este foarte importantă pentru progres.

4. Nu folosi greutăți prea mari

Deși este adevărat că pentru a crește masa musculara, trebuie să crești greutățile, asta nu înseamnă că trebuie să utilizezi greutăți mai mari decât poți duce. Nu merită să-ti asumi riscul! Accidentarea este foarte probabilă. Așa că este esențial să crești gradual greutățile.

5. Evită supraantrenamentele

Nu este indicat să te epuizezi la antrenamente. Corpul uman ale limitări, nu este o mașinarie, iar orice supraantrenament duce la accidentări.

 

Poate te interesează şi:

Autor: Marian Simionescu / 03 Aug. 2022

Uruguay, Chile, Argentina şi Paraguay vor să organizeze Cupa Mondială din 2030

 Istoria Cupei Mondiale a început în 1930, când Uruguayul a găzduit întrecerea.

Autor: Sorin Marinescu / 07 Iul. 2022

Ordin de ministru generează controverse: obligația de a avea 40% români în competiții

 Ministrul Sportului, Eduard Novak, iese din nou în evidență cu o acțiune controversată. 

Autor: Andrei Dinu / 05 Iul. 2022

Răzvan Marin va juca pentru Empoli

 Deși a retrogradat alături de Cagliari, mijlocaşul român Răzvan Marin va continua să joace în Serie A. Fotbalistul a fost împrumutat la Empoli pentru un sezon.

Ştiri recente:

Autor: Maria Sorescu / 03 Aug. 2022

Naționala României de volei masculin a debutat cu victorie în preliminariile EURO 2023

 Naţionala de volei masculin a învins selecționata Albaniei, cu scorul de 3-0, în primul meci din grupa G preliminară.

Autor: Marian Simionescu / 03 Aug. 2022

Uruguay, Chile, Argentina şi Paraguay vor să organizeze Cupa Mondială din 2030

 Istoria Cupei Mondiale a început în 1930, când Uruguayul a găzduit întrecerea.

Autor: Maria Sorescu / 02 Aug. 2022

INEDIT / Ajax Amsterdam interzice pancartele prin care suporterii solicită tricourile jucătorilor

Noul sezon din fotbalul olandez a adus în centrul atenției o măsură discutabilă a celor de la Ajax Amsterdam.