Cum să eviți accidentările la sala de forță / fitness. 5 sfaturi esențiale

Autor: Maria Sorescu

Sălile de fitness și de culturism atrag toate categoriile de persoane, de la cunoscători în ale sportului la începători în domeniu. Niciunul dintre aceștia nu trebuie să neglijeze câteva reguli esențiale pentru a evita accidentările și a permite corpului să răspundă la parametri normali.

Orice antrenor responsabil își sfătuiește elevii să ia seama de următoarele reguli pentru a se feri de probleme:

1. Încălzirea este crucială.

Orice medic sportiv începe cu acest sfat. Pentru fiecare exercițiu fizic e nevoie de încăzire pentru a aduce corpull în stadiul de efort. În plus, se știe că un mușchi încalzit este mai puternic si mai flexibil decat unul neîncalzit. Încălzirea trebuie să fie graduală, în funcție de exercițiile practicate.

2. Atenție la execuția corectă a exercitiului

Niciun exercițiu nu este prea ușor, spun antrenorii. Asta pentru că dacă vrei să scoți maximum dintr-un exercițiu trebuie să-l execuți corect. Mulți dintre cei care vin la sală sunt superficiali în practicarea exercițiilor, iar pe lângă faptul că rezultatele nu se văd, în timp, acest lucru poate dăuna. E nevoie de răbdare și atenție.

3. Concentrează-te !

Spuneam că atenția este foarte importantă în realizarea exercițiului, însă în timpul antrenamentului ai nevoie de o concentrare permanentă. Mai ales că utilizezi greutăți sau ești în preajma unor persoane care par neatente. Orice moment de neglijență poate duce la accidentări cu urmari grave. Conexiunea minte—mușchi este foarte importantă pentru progres.

4. Nu folosi greutăți prea mari

Deși este adevărat că pentru a crește masa musculara, trebuie să crești greutățile, asta nu înseamnă că trebuie să utilizezi greutăți mai mari decât poți duce. Nu merită să-ti asumi riscul! Accidentarea este foarte probabilă. Așa că este esențial să crești gradual greutățile.

5. Evită supraantrenamentele

Nu este indicat să te epuizezi la antrenamente. Corpul uman ale limitări, nu este o mașinarie, iar orice supraantrenament duce la accidentări.

 

Poate te interesează şi:

Autor: Andrei Szabo / 30 Iul. 2021

Winners Open, turneul feminin găzduit de Cluj-Napoca, va fi televizat de Look Sport și Digi Sport

 După mulți ani în care a fost gazdă pentru echipa de Fed Cup a României, orașul Cluj-Napoca va organiza și un turneu de categorie WTA 250.

Autor: Maria Sorescu / 29 Iul. 2021

San Marino, ţara cel mai puțin populată care obține o medalie olimpică

 Jocurile Olimpice de la Tokyo au adus în prim-plan numeroase premiere.

Autor: Maria Sorescu / 28 Iul. 2021

VIDEO / Primul aur românesc la Tokyo. Ancuţa Bodnar şi Simona Radiş, campioane olimpice la dublu vâsle

 Delegația României a înregistrat primul aur olimpic la Jocurile Olimpice de la Tokyo prin intermediul canotajului.

Ştiri recente:

Autor: Andrei Szabo / 13 Dec. 2021

S-au tras la sorți meciurile din optimile Ligii Campionilor

 Pentru prima dată în istoria modernă a Ligii Campionilor, tragerea la sorți s-a repetat, după o eroare tehnică.

Autor: Andrei Szabo / 03 Aug. 2021

CFR Cluj, egalată în prelungiri de Young Boys în Liga Campionilor

 S-a terminat 1-1, iar calificarea se va decide pe 10 august, în Elveția.

Autor: Andrei Szabo / 03 Aug. 2021

Carmen Tocală, aleasă președinte al Federației Române de Baschet

 Carmen Tocală se întoarce în fruntea baschetului românesc.