Autor: Nicolas Grama
Protejarea mediului este un domeniu în care marile companii auto încearcă să se remarcae.
În acest sens, Land Rover și Ford au lansat un proiect care prevede reducerea consumului cu 5% prin convertirea gazelor de eșapament în energie electrică.
Proiectul se numește VIPER2 (Vehicle Integrated Powertrain Energy Recovery) și este condus de Land Rover, însă printre companiile implicate se numără și Ford.
Totul se va realiza pe baza unui generator termo-electric montat în sistemul de evacuare, în partea de jos a convertorului catalitic.
Generatorul beneficiază de două materiale semiconductoare, iar atunci când căldura ajunge la unul dintre capetele unui semiconductor, diferența de temperatură dintre părțile calde și reci ale generatorului produce curent electric.
Se anticipează producerea până la 300 de wați de energie electrică de la un motor pe benzină, iar energia obținută va fi folosită ulterior pentru alimentarea unor componente sau chiar a unui sistem de propulsie hibrid. Se estimează o reducere a consumului de carburant cu circa 5%.
Devenit unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata auto europeana, gratie masinilor sale ieftine, producatorul Dacia este gata sa reinventeze segmentul masinilor de lux.
Viteza în exces îi putea fi fatală fotbalistului Sofian Kyine.
Red Bull Racing a fost la înălțime în prima etapă a sezonului din Formula 1, reușind să încheie pe primele două poziții.
În lumea fotbalului sud-american, Columbia și Argentina au fost mereu considerate două puteri.
În peisajul atât de dinamic al fotbalului modern, puțini antrenori au avut un impact atât de profund ca Roberto De Zerbi.
În lumea șahului, despre Faustino Oro se spune că are o minte-brici sau mai degrabă fulger.