Interviu exclusiv cu motociclistul Cătălin Cazacu despre sezonul încheiat, așteptările pentru anul viitor și costurile sportului cu motor

Cătălin Cazacu este unul dintre cei mai buni motocicliști români.

Anul acesta a câștigat Cupa României – MotoRC, a devenit vicecampion național și a ocupat locul al patrulea în Campionatul Est-European.

Cătălin Cazacu concurează pentru SCM Timișoara și a dus în acest sezon o luptă acerbă cu arădeanul Robert Mureșan, într-un duel al vestului spectaculos.

Am stat de vorbă cu motociclistul despre sezonul 2017, cum vede anul 2018 în sportul pe care âl practică și cum întrevede dezvoltarea motociclismului în România.


Ziarul de Sport: Cum a fost acest sezon petru tine ?

Cătălin Cazacu: A fost un sezon interesant, mai ales că m-a găsit la o nouă echipă, SCM Timișoara. Am lucrat mai mult la noua motocicletă. A fost un sezon greu. Am îmbunătățit timpii și rezultatele și am căutat să avem un material de concurs cât mai bun. Am avut multe provocări, mai ales după ce sezonul trecut m-am confruntat cu un accident urât în Grecia și a trebuit să o luăm de la capăt. Dar rezultatele din acest an au fost bune.

Ziarul de Sport: Cum ai caracteriza fenomenul motociclismului în România ?

Cătălin Cazacu: Este în creștere. Sunt piloți tot mai mulți, sponsorii sunt mai interesați să ni se alăture. În plus, apariția circuitului de la Adâncata a ajutat mult acest fenomen. Motorsportul este în creștere. La anul se va mai construi un circuit și ar trebui ca lucrurile să se dezvolte și mai mult. Problema este la nivel legislativ. Nu e atractiv pentru eventualii parteneri, astfel că banii nu sunt mulți, dar fenomenul crește.

Ziarul de Sport: Și cum te descurci în aceste condiții ?

Cătălin Cazacu: Eu pot să spun că sunt privilegiat. Sunt profesionist, sunt plătit pentru jobul de motociclist. Este meseria mea full-time și încerc să o fac cât mai bine.

Ziarul de Sport: Cum stăm comparativ cu alte țări ca nivel al motociclismului ?

Cătălin Cazacu: Nu stăm extraordinar. Suntem cam ultimii din Uniunea Europeană. Chiar și Bulgaria este peste noi. Au mai mulți bani, mai mulți sponsori, deși îți spuneam mai devreme că și motociclismul românesc e în creștere. Ungaria este deja foarte departe în fața noastră, dar sper că în anii următori acest decalaj se va reduce.

Ziarul de Sport: Cam care este bugetul de care ai nevoie pentru un sezon competițional ?

Cătălin Cazacu: Pentru a avea un sezon liniștit din punct de vedere financiar ai nevoie de un buget de aproximativ 60 000 de euro. Cam acesta este bugetul minim în care se presupune că nu ai parte de evenimente majore, cum ar fi distrugerea motocicletei.

Ziarul de Sport: Ai amintit că faci parte dintr-o nouă echipă. Cât de mare este aceasta ?

Cătălin Cazacu: Cred că suntem cea mai complexă echipă din Campionatul Național. Eu sunt ajutat de cei de la BMW pentru că sunt pilot oficial BMW. Sunt imaginea lor în România. Am o motocicletă BMW S1000RR. Nu avem un buget stufos, dar nu e un lucru rău pentru că ne pune mintea la treabă. Facem tot felul de diagnoze. Sunt oameni specializați pe anumite segmente care mă ajută. E o colaborare frumoasă.

Ziarul de Sport: Cum vă cuantificați munca ?

Cătălin Cazacu: E clar rezultatele din cursă sunt importante, dar dincolo de ele sunt foarte relevante și lucrurile de până în cursă, munca pe care o facem până la momentul startului, evoluția motocicletei.

Ziarul de Sport: Ce îți propui în 2018 ?

Cătălin Cazacu: Văd anul 2018 cu titlul național și cu un loc pe podium la nivel european. Aceste rezultate ar fi ceva firesc în evoluția normală, după munca din acest an.

Ziarul de Sport: Sezonul 2017 a echivalat cu duelul tău cu Robert Mureșan. Anul viitor vă simțiți amenințați de altcineva din noua generație ?

Cătălin Cazacu: E greu de prezis. Numărul piloților crește. Sunt și piloți tineri, dar e greu de făcut surprize. Sesizez că piloții tineri nu au însă răbdare. Vor să bată tot repede. Noi avem peste 15 ani de experiență.

Ziarul de Sport: Tu când te-ai apucat de acest sport?

Cătălin Cazacu: Eu am început de la 7 ani. Am debutat la un club de stat, cum erau multe la acea vreme. Am început pe o mobră, pentru că așa era la vremea respectivă. Erau niște cluburi utile și importante.

Ziarul de Sport: Cum te pregătește pentru un sezon de concurs ?

Cătălin Cazacu: Înainte de startul sezonului avem sesiuni de teste, dar totul depinde de buget. Acestea au loc de obicei în Spania. Însă dincolo de asta, pentru un pilot este esențială pregătirea fizică. Mă antrenez cinci zile pe săptămână, iar elementul cardio este prioritar. 

 

Dacă vă plac articolele noastre, vă invităm să ne dați un LIKE pe facebook sau să ne urmăriți și pe twitter. Vă mulțumim !

Poate te interesează şi:

Autor: Andrei Szabo / 15 Iul. 2018

Simone Tempestini a triumfat la Raliul Harghitei

 Raliul Harghitei, a cincea etapă din Campionatul Naţional de Raliuri, i-a revenit româno-italianului Simone Tempestini.

Autor: Andrei Szabo / 12 Iul. 2018

Dani Pedrosa se retrage din motociclism la finalul sezonului

 Dani Pedrosa este unul dintre cei mai cunoscuți piloți de motociclism din lume cu o carieră de aproape două decenii.

Autor: Flaviu Ilie / 08 Iul. 2018

Formula I: Sebastian Vettel, câștigător la Hamilton acasă

 Sebastian Vettel a câștigat Marele Premiu de la Silverstone. Podiumul a fost completat de Hamilton și Bottas.

Ştiri recente:

Autor: Andrei Szabo / 16 Iul. 2018

Ziua CR7 la Torino. Cristiano Ronaldo a acaparat atenția presei din Italia

 Portughezul Cristiano Ronaldo a fost în centrul atenției în ultimele zile, iar astăzi a acaparat spațiul media.

Autor: Andrei Szabo / 16 Iul. 2018

Chivu debutează în cariera de antrenor la Inter Milano

 După ce a cochetat cu ideea de lucra în zona administrativă a unui club de fotbal, Cristian Chivu a luat o decizie surprinzătoare.

Autor: Viorel Berbece / 16 Iul. 2018

10 tineri jucători de urmărit în noul sezon de Liga 1

 Înaintea startului de sezon 2018/2019 în Liga 1, vă propunem zece tineri jucători, debutanți sau cvasi-debutanți în primul eșalon, care promit lucruri frumoase pe viitor.