Autor: Emanuel-Daniel Sărmășan
Scandalul emisiilor poluante declanșat la Volkswagen se extinde asupra mai multor producători importanți de automobile, printre care se află și Dacia. Această anchetă care circulă în prezent prin Germania a scos în evidență o serie de nereguli la nu mai puțin de 16 mărci auto. Surprinzător sau nu pe listă apar Renault și Dacia, potrivit unui comunicat oficial oferit vineri de către ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt.
Ținând cont de faptul că producătorul german Volkswagen a recunoscut că a echipat cele 11 milioane de autovehicule în perioada 2005-2015 cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare pentru motoarele diesel, guvernul german a ordonat efectuarea de teste de emisii la toate modelele de vehicule aflate în prezent în circulație pe teritoriul german. Ba mai mult, testele au fost efectuate de Autoritatea Federală pentru Transporturi Motorizate din Germania, iar rezultatele au fost transmise oficial, vineri, de către ministrul Transporturilor.
În strânsă conformitate cu ce a declarat Alexander Dobrindt, cele 16 mărci de automobile care prezintă anumite nereguli sunt : Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Landrover, Nissan, Renault, respectiv Suzuki pe listă alăturându-se mărcile auto germane Opel, Volkswagen, Porsche, Audi și Mercedes.
În cazul modelului Dacia Sandero cu motor de 1,5 litri Euro 6, s-ar fi descoperit „un nivel izbitor de rdiciat de emisii poluante ca urare a unei interpretări generoase a ferestrei termice”, conform Spiegel. Tehnologia utilizată de mulți fabricanți de mașini cu rol de oprire a sistemului de filtrare de emisii poluante se numește „Thermofenster", în traducere „Fereastra termică". Oprind sistemul de filtrare a emisiilor poluante, această tehnologie are rolul de a proteja motorul în cazul scăderii temperaturii exterioare sub un anumit nivel.
Conform normelor europene în vigoare, folosirea unei astfel de tehnologii nu este permisă decât în situații rarisime în care permite evitarea unui accident sau avarierea motorului. În SUA, astfel de tehnologii sunt complet interzise. În speță, guvernul german a cerut constructorilor să revizuiască folosirea tehnologiei „Thermofenster". În plus, Alexander Dobrindt a cerut o adaptare a normelor europene „pentru a putea fi facută mai ușor diferența între mecanismele autorizate și cele care nu sunt autorizate".
Sursa foto: ProTv.ro
Devenit unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata auto europeana, gratie masinilor sale ieftine, producatorul Dacia este gata sa reinventeze segmentul masinilor de lux.
Viteza în exces îi putea fi fatală fotbalistului Sofian Kyine.
Red Bull Racing a fost la înălțime în prima etapă a sezonului din Formula 1, reușind să încheie pe primele două poziții.
Puțini înțeleg eforturile fizice intense și impactul asupra corpului pe care atleții le suportă în căutarea excelenței.
Britanicul Russ Cook, în vârstă de 27 de ani, a scris istorie odată cu sosirea la Capul Angela din Tunisia.
Facem un joc de imaginație, cercetăm piața și venim cu variante pentru banca Rapidului! Hai să vezi ce am găsit!