Autor: Maria Sorescu
Imaginația departamentelor de marketing ale cluburilor de fotbal explorează tot mai des idei care ies în evidență prin originalitate.
Așa s-a ajuns ca numeroase cluburi să-și pună sigla pe produse care nu fac parte neapărat din spațiul fotbalistic.
Angajații care se ocupă de promovarea imaginii echipelor nu s-au rezumat doar la personalizarea mingilor de fotbal, a tricourilor de joc sau a cănilor, dar au mizat și pe produse mai puțin obișnuite, dincolo de activitatea fotbalistică.
Am strâns o listă cu asemenea obiecte personalizate amuzante vândute de cluburile de fotbal:
Te-ai gândit să-ți iei o rățușcă pentru cadă cu sigla lui Hull City ? Ei bine, clubul englez vinde așa ceva de mai multă vreme, profitând de potrivirea culorilor.
Probabil că fanii lui Saint-Etienne sunt pasionați ai grădinăritului, altfel nu ne explicăm prezența stropitorilor cu sigla clubului în fiecare magazin al echipei franceze.
În vitrinele magazinului lui Zenit Sankt Petersburg încă mai poți găsi borcane de sare cu chipul lui Hulk, plecat în China. „Să torni sare pe rană”, spune o vorbă populară.
E greu de spus dacă plăcerea sexuală poate fi crescută dacă te gândești la echipa preferată. Cei de la Benfica le propun însă fanilor spre folosință prezervative cu sigla clubului.
Suporterismul nu cunoaște vârstă, s-au gândit cei de la Olympiakos, așa că au gândit chiar și cărucioare pentru nou-născuți cu sigla clubului. Probabil că în indicațiile de utilizare scrie că ar fi bine să se evite cartierele rivalelor.
Dacă ești fan Fulham, atunci poți să-ți bandajezi rănile cu plasturi având însemnele echipei preferate.
Ca suporter al lui Aston Villa îți poți lua perdele cu emblema clubului, doar că trebuie să fii conștient că odată cu ele s-ar putea să vină și o cărămidă.
Pe coasta Mediteranei o barcă gonflabilă poate fi un accesoriu potrivit, și-au spus probabil cei de la Olympique Marseille, care s-au adaptat contextului geografic și le-au propus suporterilor spre vânzare asemenea obiecte.
Rivalii de la Olympique Lyon au venit și ei cu un produs indispensabil, deodorant cu sigla clubului.
Puțini înțeleg eforturile fizice intense și impactul asupra corpului pe care atleții le suportă în căutarea excelenței.
Xabi Alonso a pus capăt oricăror speculații legate de viitorul său.
Lionel Messi a vorbit despre o eventuală retragere a sa din fotbal.
Puțini înțeleg eforturile fizice intense și impactul asupra corpului pe care atleții le suportă în căutarea excelenței.
Britanicul Russ Cook, în vârstă de 27 de ani, a scris istorie odată cu sosirea la Capul Angela din Tunisia.
Facem un joc de imaginație, cercetăm piața și venim cu variante pentru banca Rapidului! Hai să vezi ce am găsit!