Autor: Nicolas Grama
Direcţia Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a anunțat că 251.296 de mașini au fost înmatriculate în primele 5 luni ale anului.
Dintre acestea 85% au fost mașini second-hand. Adică peste 210 000.
Trendul periculos înregistrat imediat după eliminarea timbrului de mediu la începutul anuluise menține, iar odată cu el sosesc în țară mașini cu probleme și cu un indice de poluare ridicat.
Spre exemplu, în luna mai au fost înatriculate aproximativ 8.000 de mașini noi și 47 000 de mașini second-hand, în creștere cu 105% față de mai 2016. Astfel, numărul total de mașini second-hand inatriculate în 2017 a ajns la 214.318 unități, cu 92% mai mult decât în 2016.
Problema vine și de la faptul că uzura acestora este mai ridicată decât a celor din anul precedent, iar efectul pentru mediu este mai nociv.
Numărul de mașini cu motoare Euro 1 și Euro 2 înmatriculate în perioada ianuarie - mai 2017 aproape că s-a triplat ori, în timp ce în cazul mașinilor second-hand cu motoare Euro 4 creșterea a fost dublă. În aceste condiții, vârsta medie a parcului auto national a crescut de la 8 ani la peste 12 ani, potrivit datelor oferite de RAR.
Devenit unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata auto europeana, gratie masinilor sale ieftine, producatorul Dacia este gata sa reinventeze segmentul masinilor de lux.
Viteza în exces îi putea fi fatală fotbalistului Sofian Kyine.
Red Bull Racing a fost la înălțime în prima etapă a sezonului din Formula 1, reușind să încheie pe primele două poziții.
În lumea fotbalului sud-american, Columbia și Argentina au fost mereu considerate două puteri.
În peisajul atât de dinamic al fotbalului modern, puțini antrenori au avut un impact atât de profund ca Roberto De Zerbi.
În lumea șahului, despre Faustino Oro se spune că are o minte-brici sau mai degrabă fulger.